Szent II. János Pál Iskolaközpont
1116 Budapest, Mezőkövesd u. 10.
Díszteremben
18-20 óráig
Költségek:PÉCSI RITA – SZÜLŐSULI
„KULCS A NEVELÉSHEZ”
Csak a „nevelt nevelő” tud hosszú távú formáló erőt ajándékozni növendékének, tehát a nevelés folyamatos formálódást, önnevelést kíván!
Alkalmanként 1000 ft / fő hozzájárulást kérnénk mindenkitől a költségek fedezésére. (Ha valakinek ez problémát okoz, az se maradjon távol!)
Október 11.
„A stílus maga az ember” — A tanulás, a megismerés, egyéni útjai
- Van-e ideális tanulási környezet?
- Rend a lelke mindennek – avagy mire utal egy kaotikus íróasztal?
- Jó-e, ha fölmondja? Kikérdezzük, vagy bízzunk meg benne?
- Folyton irkál, rágja a ceruzát, 10 percenként föláll, kimegy…stb. Mit tegyünk?
- A háttérzene: segít, vagy elvonja a figyelmet?
- Tanulmányi verseny, vagy csoportmunka?
- Miért csak az osztály egyik része érti meg ugyanazt a magyarázatot?
November 8.
Önbizalom, önértékelés, önbecsülés
- „Ilyen az egész család!?” – tényleg a genetika dönt?
- Kritikus életszakaszok
- A helyes önértékelés kialakulása
- Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
- „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!”?
December 13.
Gépek vagyunk, vagy élőlények?
- A legnagyobb veszély: az Egész széttöredezése
- A teljes ember nevelésének kulcsa: az „organikus” gondolkodás, -közösség, -szeretet és élet.
- Mit jelent ez a mindennapi gyakorlatban?
- Nagy veszély: a személyiség legkésőbb az ifjúkorra szétesik
- Merjünk összefüggésekben gondolkozni! Ne vesszünk el a részletekben!
- Mi köze van ennek a felelőtlen felnőttekhez?
- Hogyan segíthetjük a teljes személyiség kibontakozását?
Január 10.
„Férfinak és nőnek teremtette…” „Egymás kedvéért születtünk”
- Uniszex? Fából vaskarika?
- Egy nyelvet beszélünk?
- Más az agyunk is?
- „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)
Február 14.
„FONTOS VAGY NEKEM” avagy Mi az a Kötődéspedagógia?
- Az egészséges élet feltétele: a meggyökerezés
- Dolgok, eszmék és emberek tömegében — hogyan lehetséges egyáltalán a kapcsolódás?
- Hogyan jönnek létre maradandó kötődések? Mi a szerepük a nevelésben?
- A kötődés nem gátja-e a szabadságnak, nem a függőség melegágya?
- Miért szomjazzuk a kötődést?
- Mi az a társas intelligencia?
- Miért nem segít mindenki azonnal? Az empátia segítő és gátló tényezői
- Miért vagyunk online bátrabbak, mint szemtől szemben?
Március 14.
„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!” … Társas intelligencia /2.
- „Te” vagy „Az”– kinek, minek nézzük egymást?
- Az építő kapcsolatok jelentős
- Hogyan formálják a szülők gyermekeik agyát?
- Gyógyító és mérgező kapcsolatok
- Hogyan birkózzunk meg a sértéssel?
- Az öröm-képesség
- Ami igazán számít: a kapcsolatok tápértéke
Április 11.
Tanulható-e a szeretés, a kapcsolódás?
- Hogyan tudjuk fenntartani kapcsolatainkat?
- A szeretet — munka, művészet, avagy csak „megtörténik” velünk?
- Az egészséges kötődésalapjait tanulni kell – és lehet.
- Vigyázat! Olyan, „mintha”… — A kötődések „álformái”
- A BARÁTSÁG – az egészséges kötődés megkerülhetetlen iskolája
- A barátság szabadidős ráadás, vagy a szeretés iskolája? Kötődés
Május 9. ELMARAD!
Június 13. ELMARAD!